Amikor weboldalt hozunk létre az első feladatok egyike, hogy eldöntsük hány menüpontot és milyen elnevezéssel szeretnénk. Az alábbi bejegyzésben összegyűjtöttük azokat a menüpontokat és tartalmi elemeket, amelyeket érdemes megjeleníttetni egy kisállatokkal foglalkozó vállalkozás weboldalán. A könnyű átláthatóság és kezelhetőség érdekében a kevesebb több alapon érdemes létrehozni a menüpontokat. A menük elnevezésekor rövid, lényegre törő szavakat alkalmazzunk. Általában 5-6 menüpontot szoktunk javasolni, ha valaki ennél többet szeretne, azt úgynevezett lenyíló menükkel valósítjuk meg.
Az első benyomás létfontosságú
Rohanó világunkban weboldalunkra látogatók rövid idő alatt sok információhoz szeretnének jutni, ezért gondoskodnunk kell arról, hogy már a főoldal vonzza és lekösse a figyelmet, tájékoztatást adjon és a megfelelő felhasználói élmény elérése érdekében jó benyomást keltsen a látogatóban.
A főoldal megmutatja, miről szól a weboldal, a beágyazott hivatkozások pedig segítenek a látogató számára eligazodni a honlapon. A főoldal rövid, de lényegre törő szöveges tartalma hozzájárulhat ahhoz, hogy weboldalunk a keresőrendszerben előrébb kerüljön. Erre lehet segítségünkre többek közt a keresőoptimalizált szövegírás (SEO – angolul: Search Engine Optimization) is.
Szükséges, hogy a főoldalon megjelenő tartalom ösztönözze a látogatót, hogy a weboldalon maradjon és tovább böngésszen.
Ha a főoldal elavult, unalmas nem nyújt kellő felhasználói élményt, úgy sajnos a látogató hamar elhagyhatja a weboldalt és másikat kereshet fel.
Kutyák, szolgáltatások, termékek
A főoldalt követően ez a második legfontosabb menüpont weboldalunkon. Ebben a menüpontban mutathatjuk be kedvenceinket, szolgáltatásainkat vagy épp termékeinket, és részletes leírást adhatunk meg.
NicoPet tipp: tenyésztők esetében a „Kutyák/Kutyáink” menüpontban minden kutyus külön-külön oldalt kap, ahol megjelenítjük törzskönyvi és hívónevét, jó minőségű fotókat, adatokat (Tenyésztő, felmenők, eredmények, stb.), akár néhány mondatban írhatunk is kedvencünkről.
Bemutatkozás
A bemutatkozás menüpontban jellemzően szöveges és képi tartalmakat osztunk meg. Visszatekinthetünk a múltba, feleleveníthetjük a kezdeteket, honnan indult vállalkozásunk, hol tartunk jelenleg és milyen célokat tűztünk ki magunk elé. Fontosabb életeseményeket is szőhetünk a szövegkörnyezetbe, betekintést engedve életünkbe, picit közelebb engedvén magunkhoz az olvasót. Mindenképp időrendi sorrendben haladjunk. Megoszthatjuk személyes gondolatainkat, tapasztalatainkat vagy épp sikereinket. A bemutatkozás menüpontot tekinthetjük egy úgynevezett motivációs oldalnak is, hiszen a sorok közt olvasva a látogató akár magára is ismerhet, vagy épp szembesülhet azzal, hogy mindenki elkezdi valahol, de kitartó munka idővel, de meghozza gyümölcsét.
Hírek
A hírek menüpontban, időrendi sorrendben megoszthatjuk az elmúlt időszak eseményeit. A legfrissebb bejegyzéseket megjeleníthetjük a főoldalon, így naprakészen tartva weboldalunkat a látogatók és a keresőmotorok számára. A bejegyzések szöveges tartalma hozzájárulhat a SEO-hoz, ami segíthet új látogatókat is szerezni weboldalunk számára. Ha gyakran foglalkozunk weboldalunk frissítésével, annál inkább „felfigyelnek rá” a keresőmotorok, így kedvezőbb helyet biztosítva weboldalunknak a keresési listákon. Időigényes feladat, de ajánlott időt fordítani rá, ha szeretnénk felvenni az ütemet a konkurens weboldalakkal szemben.
NicoPet tipp: tenyésztők esetében a hírek menüpontban megoszthatjuk kennelünkben történt legfrissebb eseményeket, mint pl. kiállítási eredmények. Ha ilyen eseményt osztunk meg, jelöljük meg a kiállítás pontos dátumát, nevét, helyét, a kiállított kutya nevét (esetleg szüleit), osztályát, elért eredményét és tiszteljük meg a bírót azzal, hogy az Ő nevét is feltüntetjük.
Galéria – egy kép többet mond ezer szónál
Fontos, hogy weboldalunkat rendszeresen, saját tulajdonú, minőségi fotókkal lássuk el. Kerüljük azokat a képeket, amelyek nem fedik a valóságot, hiszen az utólag szerkesztett képekkel zuhanhat az Önbe és webhelyébe vetett bizalom a látogató részéről. Minden esetben valós, őszinte információt közöljünk, soha ne csapjuk be a látogatót, hiszen idővel, akár a személyes találkozás alkalmával, vagy már korábban is, de előbb vagy utóbb, úgyis mindenre fény derül.
Nicopet tipp: fotók megosztásakor minden esetben figyeljünk a sportszerűségre! Ha pl. egy kiállításon készült fotót osztunk meg, kérjük ki a véleményét a többi, fotón szereplő személytől, hogy megfelel-e neki, ha az adott fotót róla és a kutyájáról megosszuk. Előfordulhat, hogy a fotón, amit használni szeretnénk, a mi kutyánk teljes pompájában ragyog, a mellette álló kutyáról pedig épp rossz pillanatban készült a fotó, amit tulajdonosa nem szívesen mutogatna a nyilvánosságnak.
Kapcsolat
Weboldalunk egyik fő célja a látogatókkal való kapcsolat kialakítása. Ebben a menüben megjeleníthetjük nevünket, címünket, e-mail címünket és telefonszámunkat. Pontos lakcím megadása nem javasolt. E menüpontban kapcsolati űrlapot is létrehozhatunk, amiben néhány kattintással felvehetjük a kapcsolatot a weboldal tulajdonosával. Célszerű térkép beágyazása (Google Maps), még abban az esetben is, ha nem adunk meg pontos címet.