Mint tudjuk, az emberek különféle eszközökön böngészik az internetet, napjainkban egyre inkább helyezzük előtérbe a táblagépet vagy okostelefonunkat, hiszen az asztali számítógép vagy laptop nem mindig esik a kezünk ügyébe. Az emberek átlagosan napi 5 órát töltenek okostelefonjukkal.
Korábban a weboldalakat úgy hozták létre, hogy azok nem jelentek/jelennek meg jól a mai modern eszközökön. Míg a fejlettebb vállalkozások gyorsan reagáltak a weboldalak mobilbaráttá történő átalakítására, sokan azonban még a mai napig régi, elavult weboldalukat használják. Sajnos a mai napig jó néhányan nincsenek tisztában azzal, hogy ez egy igen fontos kérdés, amely hatással lehet a vállalkozás eredményességére is.
Ebben a blogbejegyzésben szeretnénk segítésére lenni abban, hogy megosszuk Önnel az általános információkat és kulcsfontosságú szempontokat a mobil kompatibilitás fontosságáról.
Mit is jelent a “mobilbarát webhely”?
Általánosságban elmondható, hogy a mobilbarát webhely olyan webhely, amelyet úgy terveztek, hogy megfelelően jelenjen meg minden modern eszköz képernyőjén, mint például okostelefon vagy tablet. Az “alap” weboldalak nem jelennek meg megfelelően ezeken az eszközökön, míg a mobilra optimalizált weboldalak alkalmazkodnak a kisebb képernyőmérethez, és mobilbarát módon formázzák meg a tartalmat, és a felületet egyaránt. A szöveg nagyobb, könnyebben olvasható, navigációja mobilbarát, letöltési sebessége gyors.
Miért fontos, hogy mobilbarát weboldalam legyen?
Mivel egyre több látogató mobileszközéről éri el weboldalát, ezért fontos, hogy pozitív élményben legyen része. Ha weboldalának letöltése túl sokáig tart, vagy nehezen használható mobileszközön, akkor előfordul, hogy látogatója elhagyja weboldalát, és más, korszerű weboldalt kezd el böngészni. A keresőmotorok előnyben részesítik a mobilra optimalizált weboldalakat. Minél jobb élményt tud nyújtani weboldala a látogatók számára, annál nagyobb az esély arra, hogy Önt válassza a konkurenciával szemben. Hiszen sosem lehet tudni, hogy a potenciális látogató milyen eszközről érkezik weboldalára, ezért fontos, hogy webhelye mindig készen álljon a gyors, gördülékeny működésre.
Honnan tudhatom meg, hogy weboldalam mobilbarát-e?
Ezt akkor tudja megállapítani, ha a weboldala tartalmát és a navigációt úgy méretezi, hogy az kisebb képernyőkön is felhasználóbarát legyen. Ha nem biztos benne, a Google kínál egy úgynevezett mobilbarát tesztet, melyen ellenőrizni tudja, hogy weboldala mobilbarát-e. Ha nem, saját, és vállalkozása eredményessége érdekében érdemes előbb utóbb átgondolni weboldala mobilbarát formátumra való átalakítását.
Hogyan jön létre egy mobilbarát webhely?
Ha weboldala nincs mobilra optimalizálva, akkor annak mobilbarát formátumra történő átalakítása fejlesztést igényel. Ha jelenlegi weboldala jól felépített, kódolt és jó adatbázis-vezérelt tartalomkezelő rendszerrel bír, akkor a folyamat egyszerű lehet. Azonban előfordulhat, hogy weboldala jelentősebb fejlesztést igényel, és újra kell építeni. Mindkét esetben megőrizhető a design és a tartalmi elemek, de ha új megjelenést szeretne weboldalának, akkor a design frissítése és a mobilbarát weboldallá tétel praktikus lehetőség lehet arra, hogy vállalkozása sikerét ezzel az egyetlen, összevont lehetőséggel növelni tudja.
Butaság kockáztatni a látogatók elvesztését olyan dolgok miatt, amiket könnyen ki lehet javítani.
Legyen versenyképes, növelje láthatóságát!
Mobilbarát weboldallal szélesebb közönséget érhet el. Megkönnyítik az online megosztást, így a látogatók nagyobb valószínűséggel osztanak meg tartalmakat közösségi platformjaikon. Mint korábban említettük, a mobilbarátság, vagyis, hogy egy oldal, szakszerűen nevezve reszponzív – a keresőmotorok rangsoroló szimbóluma. Ez azt jelenti, hogy a reszponzív weboldalak előrébb jelennek meg a keresési eredmények között. A reszponzív weboldal tökéletes módja annak, hogy jobb helyezést érjen el a keresőmotorokban.
Tartsa meg látogatóit!
A mobilbarát webhely egyik jellemzője, hogy gyorsan betöltődik. Nem engedheti meg magának, hogy olyan webhelye legyen, amelynek betöltése hosszabb ideig tart. A mobilwebes látogatók többsége el fogja hagyni webhelyét, ha annak betöltési ideje több másodpercet is igénybe vesz.
Jobb böngészési élmény a látogatók számára
Mi a legfőbb különbség a reszponzív webhely és a nem reszponzív webhely között? A látogató tapasztalata. A weboldal navigációja egyszerű, gyorsan betöltődik, a szöveg könnyen olvasható.
Egyszerű kapcsolatfelvétel
Minél kényelmesebb az ügyfelek számára, hogy elérjék Önt, annál valószínűbb, hogy meg is teszik azt. A mobilbarát webhely azt jelenti, hogy e-mail címe és telefonszáma könnyen megtalálható és rákattintható. A látogatónak csak kattintani kell, és a telefonja csörögni kezd.
Amennyiben weboldala korszerűsítésén és/vagy újratervezésén gondolkodik, vegye fel velünk a kapcsolatot, készséggel állunk rendelkezésére.